Popüler (POP) müzik şarkılarının neden 3 ile 4 dakika arasında olduğunu hiç düşündünüz mü?

POP Endüstrisi çarkında şarkılar 3 ile 4 dakika arasında olmak zorundadır. Hatta ismini vermek istemediğimiz bazı garip “güçlü” müzik kanallarında klibinizin yayınlanması için 3:20’yi geçmemesi gerekir. (Bu kısıtlama genelde “güçlü”ler için bozulur)

Peki 3’ü bu kadar önemli kılan nedir? Bu rakam neden müzik dünyası değişse bile değişmiyor?

1900’lerin başında bir plağınızın olması demek, bir 10’luğunuzun olması demekti. 10″lik, dakikada 78 dönüş ile çalınan bu plakların bir tarafı 3 dakika ile 5 dakika arasında kayıt tutabiliyordu. Aynı dönemde kullanılan 12″liklerinde pek bir farkı yoktu.

vinly

Şarkıların 3 dakikadan çok uzun olması, şarkının kaydın başına veya sonuna çok yakın olması nedeniyle bozulması, kalitenin düşmesi anlamına geliyordu.

Peki 20 yüzyılın müzisyenleri bu teknolojik kısıtlamalara sahip değilken neden 3 dakikalık şarkılar yapmaya devam ediyor?

Şarkılar Neden Hala Uzamıyor?

Bob Dylan’ın “Like A Rolling Stone.” şarkısı gibi 6 dakika 34 saniyelik bir şarkı popüler olabiliyorken şarkıcıların kendilerini kısa şarkılarda kısıtlı tutmalarının nedeni ise insanların dikkat aralığındaki erezyondan kaynaklanıyor.

Örneğin Taylor Swift’in önceki albümlerinde şarkılarının yarısından fazlası 4 dakikanın üzerindeyken son albümü 1989’da iki şarkı dışında tüm şarkıları 4 dakikanın çok altında. Bu da neredeyse çıkardığı tüm singleların popüler olmasını sağladı.

taylor

Sony Müzik Arşivi Kütüphanesinin yöneticisi Thomas Tierney, popüler müziğin en büyük alıcısının gençler olduğunu ve gençlerin 3 dakikalık şarkılardan daha fazlasını dinlemek istemediklerini, hemen bir sonraki şarkıya geçmek istediklerini söylüyor.

Dinleyiciler zaten radyo ve televizyon kanalları tarafından kısa hitler dinlemeye alıştırıldı ve bu müzik endüstrisinin temelini oluşturmaya başladı. Anormallikler ve nadir durumlar dışında da bu durumun değişmesi mümkün gibi gözükmüyor. Tierney’e göre bu artık bizim DNA’mıza işlenmiş durumda.

KafeinSiz’in yaratıcısı, arayüz tasarımı gurusu, sosyal medya tansiyon aleti, atar ustası, müzik aşığı, sinema arşivi… Bu tanımlara bakacak olursak megaloman.