Ünlü Yazar John Berger, her görmede bir seçme ediminin yattığını söyler. Görme onun için, sonsuz görme olanakları arasından yapılan bir seçme edimidir. Gördüğümüz her imgede ise görme biçimimiz yatar. Fotoğraf da , objektifin arkasındaki kişinin görme biçimini aktaran bir araç olarak, imgenin fotoğrafçı açısından, görülme biçimini tesciller. Ancak görme biçiminin imgeyi algıladığı zaman dilimi, her zaman kısa bir an için olmayabilir. Böyle anlarda fotoğrafçı hareketi fotoğrafa yansıtmak isteğiyle dolar taşar. Uzun pozlama ile hareket tek bir karede donarken; diğer taraftan, üstelik bir de sonsuz bir şekilde kopyalanabilme olanağına sahip olarak, sürmeye devam eder.

 

 

 

 

uzun pozlama

 

 

uzun pozlama

 

 

long-exposure-8

 

 

firefly-2-600x337

 

 

firefly-6-600x398

 

 

 

1313496133_37_uzun-pozlama-30

 

 

startrails_bury_big

 

 

Motion-26 (1)

 

 

9754-1